RSS

27 Mayıs 2010 Perşembe

SYLVIA PLATH / ÜÇ KADIN

Sylvia Plath'in çini mürekkep resim çalışmalarından biri



BİRİNCİ SES:


Evin dışındaki büyük karaağaçta tan çiçekleri.
Kırlangıçlar geri döndüler. Çığlıklar atıyorlar
………………………………… kağıt roketler gibi.
Sesini duyuyorum saatlerin.
Çitlerde genişleyip ölen saatlerin.
………………………………… Böğürmesini duyuyorum öküzlerin.
Kendilerini yeniden dolduruyor renkler ve tutuşuyor
Islak samanlar güneşte.
Beyaz yüzler açıyor nergisler bahçede.



Yeniden güven buluyorum. Güven buluyorum yeniden.
Çocuk odasının parlak renkleri bunlar.
Konuşan ördekler, mutlu kuzular.
Yalınım yeniden. Mucizelere inanıyorum.
Beyaz gözleri, parmaksız elleriyle uykumu bölen
O ürkünç çocuklara inanıyorum
Benim değil onlar. Bana ait değiller.



Normal olma konusuna odaklanacağım.
Küçük oğluma odaklanacağım.
Yürümüyor. Bir sözcük bile söylemiyor.
Hâlâ beyaz kundaklar içinde.
Ama teni pembe ve kusursuz. Sık sık gülümsüyor.
Büyük güllerle kâğıtladım odasını.
Küçük yürekler çizdim, ne buldumsa üstüne.



Sıradışı olmasını istemiyorum.
Şeytanı dürtükleyen de sıradışı olandır,
Acı dolu tepeyi tırmanan ya da
Çölde oturup annesinin kalbini kıran da.
Sıradan olmasını istiyorum,
Beni, benim onu sevdiğim gibi sevmesini.
İstediği bir yerde, istediği biriyle evlenmesini.



Çev: Gürkal Aylan/ ArtShop Yayıncılık-2006

Hiç yorum yok: