RSS

28 Şubat 2011 Pazartesi

VINCENT Van GOGH, Theo'ya Mektuplar

Tarihsiz



Şu anda cebimde 5 frank kalmış. Yani senden ricam bana ne gönderebilirsen, yahut ama hemen olsun (bir altın gönder) haftayı geçirebilmem için, ya da elli frank mümkünse...

Bu arada burada on bin frank değeri olacak bir dekorasyonu tamamlayabileceğimden emin gibiyim.

İnsan yaptığının sonsuzluğa açıldığını ve çalışmasının bugün için anlamını, verimini görüp de yarın daha da ileri gideceğine kanı getirirse huzur içinde çalışır. Senin çalışmanda bu ikisi de var.

Sen ressamlara iyilik ediyorsun; ben düşündükçe anlıyorum ki sanata en yararlı olan şey insanları sevmektir.

Diyeceksin ki öyle ise sanattan da sanatçılardan da vazgeçilebilir. Bu önce doğru olabilir ama Grekler de, Fransızlar da, eski Hollandalılar da sanatı benimsediler ve kaçınılmaz gerilemelerden sonra sanatın hep yeni baştan geliştiğini görüyoruz.

Üstelik de sanatçılardan ve onların sanatından tiksinmekle insanların daha erdemli olacaklarını sanmıyorum.

Ben senden gördüğüm iyiliğe kıyasla tablolarımın yeterince iyi olmadığı kanısındayım. Ama resimlerim güzel olduğu gün, onları benim kadar sen de yaratmış olacaksın. Emin ol, yani ikimiz birlikte yaratıyoruz demektir ...

Hiç yorum yok: