RSS

28 Şubat 2011 Pazartesi

VINCENT Van GOGH, Theo'ya Mektuplar

Tarihsiz



Balık çorbası yiyen bir Marsilyalının neşesiyle resim yapmaktayım: büyük ayçiçekleri boyadığımı öğrenince şaşmazsın bu neşeme.


Başlanmış 3 tuvalim var:

1) yeşil bir vazoda 3 kocaman çiçek, açık renk fon, 15'lik tuval;
2) 3 çiçek, çiçeğin biri tohuma kaçmış, yaprakları dökülmüş ve koyu mavi fon üzeri¬ne bir gonca, 25'lik tuval;
3) sarı bir vazoda on iki çiçek ve gonca (30'luk tuval).

Son tablo açık renk üstüne açık renktir, en güzeli de o olacak umarım. Onunla da kalmam herhalde.


G. ile birlikte bizim olacak bir atölyede yaşamak umuduyla bir atölye dekorasyonu yapmak istiyorum. Yalnız büyük ayçiçekleri olacak. Sizin mağazanın yanındaki o lokantada, bilirsin ya, çok güzel bir çiçek dekorasyonu vardı… vitrindeki büyük ayçiçeğini hiç unutmam.

Bu plânı gerçekleştirirsem, bir düzine kadar pano olacak. Mavi ile sarıdan bir senfoni olacak tümü. Her sabah şafakla birlikte çalışmaya koyuluyorum, çünkü çiçekler çabuk soluyor, ve bütünü bir çırpıda ortaya çıkarmak gerek...

Güneyi gün geçtikçe daha çok seviyorum. Bir etüde daha başladım: toplu deve dikenleri, üstünde sürüyle beyaz ve sarı kelebekler uçuşuyor.

Yine modelden yoksun kaldım, oysa bu günlerde geleceğini umuyordum.

Yeni tuvaller için bir yığın tasarım var.

Bugün o sana anlattığım kömür vapurunu gördüm, işçiler yükünü boşaltıyordu, sana desenini gönderdiğim sandallı kumsalın or'daydı. Müthiş bir motif olurdu. Ama gün geçtikçe daha sade bir teknik arıyorum, belki empresyonist değil bu teknik. Öyle bir tarzda resim yapmak istiyorum ki gözü olan herkes resimlerimi anlayabilsin.

Hiç yorum yok: