RSS

13 Mart 2011 Pazar

GÜLTEN AKIN / DELİ KIZIN TÜRKÜSÜ

DELİ KIZIN TÜRKÜSÜ


Sabahleyin

Karayı kaldırın mavi koyun umudumu yitirmedim
Beni çağırın gülümserken uykunun bir yerinde
Elleriniz beyazken uzatın isterim
Karayı kaldırın sevgi koyun umudumu yitirmedim

Ben ışıklar konfetler bayramlar istemem
Uzanmışım gölgeliğe bir başıma
Şu uzaktan tükenmez yalnızlıktan
İçten içe ürküyorum ama
Böyle de iyiyim


Siz dayanılmaz bir “günaydın”sınız
Sabah sabah insanı ayağına getiren
Hiç yoktan dünyayı kendine sevdiren
Siz çocuk ağızlı bir “günaydın”sınız

Çocuk ağzınızla biraz daha durun
Gittiğinizde güz gelmiş olacak

Güz gelirken bir yanı kara sevdalarla
Avcumda bu yavru kuş varken tedirgin
Sizde tutunacak yaslanacak kollar
Biraz daha durun biraz daha
Karayı kaldırın mavi koyun umudumu götürmeyin


Akşamüstü

Yollarda akşamüstü dönüşü yorgun argın
Siz yoksunuz şiir yazan ellerim yok
Yarımla dışa dönmüşüm yarım suskun
Çizginin üstündekilerle yüzyüze
Koca bir gün ne yapmışım nasıl yaşamışım
Haberim yok

Dokunup çekilen bir şarkı rüzgarla
Zamanı yalanlıyor sıcak sıcak
Sinema dönüşü iş dönüşü ya da nedensiz
Beyazıt’ın tam ortasında bekliyorum
Ya gelmezseniz ne olacak

Maviyi kaldırın kara koyun sırasıdır
Bana yeni tutkular gerek bıktım
Bir solukta buz gibi yaşamak isterim
Beni öldürürse bu umut öldürür



Gece türküsü

Alıp ayaklarımı yollardan şöyle rahat
Tam kendi kendimi bulacakken
Kim getirir sizi başucuma
Kim kaldırır uzun uykunuzdan

Başlar gecenin oyunu delice
Dizlerime yükselir bir deniz
Anıları küçük yıldızlar gibi karanlıkta
Yanıma yöreme indirirsiniz


Ben ışıklar konfetler bayramlar istemem
Uzak uzak gitmede yarar yok
Şimdi tüm kentler birbirine benzer
Bir kendi kendime doyasıya
Bir gece sussanız dinlensem
Ne gezer.

Hiç yorum yok: