RSS

1 Mart 2011 Salı

VINCENT Van GOGH, Theo'ya Mektuplar

Tarihsiz


Verlat çalışmalarımı gördü. Kırdan getirdiğim iki peyzajla bir natürmortu görünce: «Evet ama benim işim değil» dedi. Ben de iki portreyi gösterdiğim zaman: «Ha bu başka, figür olunca gelebilirsiniz!» dedi.

Demek ki yarından tezi yok akademinin pentür sınıfında gidip çalışabileceğim. Ayrıca da Vinck ile konuştum (Vinck Leys'in bir öğrencisi ve onun gibi ortaçağımsı resimler yapar), akşamları antik eserlerden desenler yapabileceğim.

İki akşam çalıştım orda. Diyebilirim ki köylü figürleri yapmak için antik modellere göre çalışmak çok faydalıdır, ama öteden beri yapıla geldiği gibi çalışmamak şartıyla. Orada gördüğüm desenlerin hepsini toptan kötü ve kökünden bozuk buluyorum. Benimkilerin bambaşka olduğunu da biliyorum: ama zaman gösterecek kimin doğru yolda olduğunu. Yahu, hiçbiri anlamamış bir antik heykelin ne olduğunu.

Hiç yorum yok: