RSS

28 Mayıs 2010 Cuma

SYLVIA PLATH / ÜÇ KADIN

ÜÇÜNCÜ SES:


Küçük bir ada kızım, uyuyan, huzurlu,
Ve ben düdüğünü çalan beyaz bir gemiyim.
………………………………… Elveda, elveda.
Gün yanıyor. Yaslı.
Kırmızı, tropik çiçeklerle dolu oda.
Camın arkasında yaşadılar bunca zaman,
…………………………………sevecenlikle bakıldılar.
Şimdiyse beyaz çarşaflardan, beyaz yüzlerden yapılma bir kış duruyor karşılarında.
Çok az şey var valizime koyacak.




Tanımadığım tombul bir kadının giysileri.
Tarağım ve fırçam var. Bir boşluk var.
Birdenbire öyle kırılgan duyumsuyorum ki kendimi.
Hastaneden dışarı çıkan bir yarayım.
Taburcu edilen bir yara.
Geride bıraktım sağlığımı. Bana bağlı kalacak
birini terk ediyorum: Bandajları çözer gibi
………………………………… çözüyorum parmaklarını onun:



Gidiyorum.



Çev: Gürkal Aylan/ ArtShop Yayıncılık-2006

Hiç yorum yok: