RSS

29 Mayıs 2010 Cumartesi

SYLVIA PLATH / ÜÇ KADIN

Sylvia Plath'in çini mürekkep resim çalışmalarından biri



BİRİNCİ SES:

Bundan daha acımasız bir mucize yok.
Atlarla, demir toynaklarla çekiliyorum.
Dayanıyorum. Var gücümle dayanıyorum.
…………………………………Bir işi tamamlıyorum.
Karanlık tünelin içinden çıkıp geliyor ziyaretler,
Ziyaretler, tezahürat, şaşkın yüzler.
Bİr vahşetin odak noktasıyım.
Hangi acılara, hangi üzüntülere analık etmem gerekiyor ?



Böylesine bir masumiyet öldürebilir mi insanı,
…………………………öldürebilir mi? Özsuyumu emiyor benim.
Ağaçlar çürüyor sokakta. Yağmur çürütücü.
Dilimde tadıyorum onu, onu ve yaşanabilir dehşetleri,
Direten ortalıkta gezinen dehşetleri, alet çantalarıyla
Yürekleri tik-tak vuran, önemsenmeyen vaftiz analarını.
Koruyan bir duvar ve çatı olacağım.
Bir gökyüzü ve iyilik tepesi olacağım. Ah, bırakın beni!




Bir güç büyüyor üzerimde ve eski bir inatçılık
Dünya gibi parçalanıyorum. Karanlık,
Balyoza benzer bu siyahlık.
Bir dağın üzerinde kavuşturuyorum ellerimi.




Hava ağır. Bu çalışmayla ağır.
Kullanıldım. Tepe tepe kullanıldım.
Gözlerimi sıkıştırıyor bu siyahlık.
Hiçbir şey göremiyorum.




Çev: Gürkal Aylan/ ArtShop Yayıncılık-2006

Hiç yorum yok: