RSS

17 Haziran 2010 Perşembe

EUGENE MONTALE / MÜREKKEPBALIĞI KEMİKLERİ

3.


Duymak isterdim kendimi sert ve öz
yuvarladığın çakıltaşları gibi,
tuzlu suyla kemirilen:
zamanın dışındaki patlama, geçmeyen
soğuk bir istemin tanığı.
Başka oldum: bakan adam dikkatle
kendinde,başkasında kaynamasına
uçucu yaşamın - geciken adam
eyleme, ki sonunda, yok edemez hiçbir şey.


Aramak istedim dünyayı
kemiren kötülüğü, küçük eğrilmeyi
evrensel makinayı durduran
bir kaldıraçta; ve gördüm bütün
olaylarını dakikanın
hazır gibi dağılmaya bir yıkılışta.
İzlerken bir yolu, gönlümde
ters yolun çağrısı vardı; ve belki
kesip doğrayan bir bıçak gerekmişti bana
irdeleyen ve karar veren usu.
Başka kitaplar gerekliydi
Bana o senin gürleyen sayfan değil.
Ama hayıflanmıyorum hiç bir şeye: çözüyorsun
iç fırtınaları yine şarkınla.
Yıldızlara yükseliyor çılgınlığın şimdi.

Hiç yorum yok: