RSS

4 Temmuz 2010 Pazar

CAHİT SITKI TARANCI / ARKADAŞLARINDAN…

MEHMET KEMAL

1976 / MİLLİYET SANAT



Ankara’da Ulus’un yavrusu sayılan bir “Akşam Haberleri” gazetesi çıkardı… O günlerin parasıyla sanıyorum ya bir kuruşa… ya da iki kuruşa satılırdı. Dairede işini bitiren Cahit Sıtkı Tarancı, Posta caddesindeki meyhaneye gelirken bu gazeteden bir tane alır, önce haberleri okur, sonra bilmeceyi çözümlerdi. Pencereye yakın köşeye bakanlar Cahit Sıtkı'yı önünde kadehi bu gazete ile başbaşa görürlerdi.

Hüseyin Şahsuvar, İstanbul'un tanınmış bir gazetecisiydi. Askerlik dolayısıyla yolu Ankara'ya düşmüştü. Bir yandan askerliğini yaparken, bir yandan da bu "Akşam Haberleri" gazetesinde çalışıyordu. Cahit Sıtkı'yla dost olmuşlar, akşamları birlikte demleniyorlardı.


Cahit Sıtkı, kendisini usta bir bilmece çözümcüsü sayıyor ya, Hüseyin Şehsuvar'la, gazetedeki bilmeceyi sen mi erken çözeceksin, ben mi erken çözeceğim diye bahse tutuşuyorlar. Bilmeceyi geç çözen, erken çözene bir duble içki ısmarlayacak ... Her gün bu bahis sürdürülüyor. Her seferinde de Hüseyin Şehsuvar kazanıyor, Cahit'in her akşam bir kadeh içkisini içiyor.

Günlerden bir gün Cahit Sıtkı, Akşam Haberleri gazetesinde çalışan bir arkadaşa dert yanıyor…

"Yahu", diyor. "Şehsuvar'la bahse tutuşuyoruz. Her seferinde o kazanıyor. Ben de bilmece ustasıyım ama, Şehsuvar kadar olamadım."

Gazeteci arkadaş gülüyor.

"Ne gülüyorsun?" diye soruyor Cahit.

"Gülüyorum" diyor. "O bilmeceleri kim yapıyor, biliyor musun?"

"Bilmiyorum. "

"Hüseyin Şehsuvar yapıyor."

Cahit donakalıyor.

Hiç yorum yok: